My Heart & Soul

My Heart & Soul

Wednesday, November 5, 2008

Terlalu banyak..

yerr..mmg terlalu byk yg ingin kutulis..terlalu byk yg ingin kuluahkan...tp apekan daye..mase yg ade tidak memberi ruang utk aku menaip kisah suke suki hidup aku..arini..bangun seawal jam 6.25am(erk..awl la sgt)..bersiap sekadar yg sempat..kol 7.33am suda bertolak ke opis..Armand suda tidak mau ditinggalkan di nursery..die suda besar..bajet bleh ikut mama ke mane saje laa..oh..Armand demam..lately ni makin kerap pule die tak sehat..die juge suda tidak se chubby dulu..suda makin lasak..suke panjat memanjat..suda ade 2 btg gigi atas dan sebatang gigi bwh..dan die juge seringkali menguji kesabaran aku..tpkan sungguhla tidak smp hati utk meninggikan suare dgnnye..ade jua beberape kali me terpakse bertegas..tp sgt kesian tgk mukenye yg sememeh bile dimarahi..pd usia 8 bln..die suda byk memahami erti kehidupan(poyo sgt kah?)..iyerr..pd pemerhatian aku..die semakin memahami..sebab itu skang kalo nk gado2 manje..aku kene kwl perasaan itu..malu kt anak..

kisah arini..smp2 opis jam 9.31am..oh 2 jam me berade di jln raye..mmg..kalo kuar awl..jln akan jem teruk..tp terpakse jua menempuhinye..smp opis..terus on laptop..lari ke pantry..segelas milo kaw panas amat seswai dinikmati dlm keadaan cuace yg mendung berarak kelabu ini..ahh..mmg melegakan..

byk bende yg berlaku dlm bln ini..MR masih lg perlu bekerje luar daerah..emak yg dtg menemaniku selame 2 minggu jua telah pulang ke kg halaman..aku cube utk berdiri di kaki sendiri..menguruskan hidup bersame Armand..kdg2 aku terjelepok..kdg2 nk cpt..aku 'jigging'..manekan larat utk aku berlari skang..takpela..akan smp waktunye aku mampu berlari deras..akan smp saatnye aku bisa menyaingi kehebatan org2 diluar sane..last week aku telah menghadiri temuduga utk jwtn PPPT DH41 aka Lecturer poli/kolej komuniti..semoge percaturan Allah memberi keselesaan pd aku..dan result test PTD jua telah menyebelahi rezeki aku kalini..ape2pun..usaha+tawakal hendaklah sentiase seiring...

Ade beberape perkare yg berlaku yg telah menyentap emosi aku..dan disebabkan sentapan itu..aku kini perlu lebih kuat..perlu lebih tabah menerima ketentuan Illahi..aku juge perlu belajar terime qada'&qadar drNya..Semoge aku terus diberikan kekuatan emosi dlm mendidik diri sendiri menjadi lebih baik...

Hope everything will be smooth sailing..i'll always pray for our family dear!!!!

1 comment:

Anonymous said...

Kak tumpang tanya. Saya dapat gak peksa untu PPPT tu. Apa yer dia tanya. Saya kena jumaat ni. Please kalau boleh tolong... khrjohari@yahoo.com